Apukan graafinen ohje

Oheisia markkinointimateriaaleja saa käyttää vain Apukka Resortin luvalla. Kerro mihin tarkoitukseen olet käyttämässä materiaaleja ja kysy lupaa materiaalien käyttöön osoitteesta sales@apukkaresort.fi.

Ydin

Apukan kaikkea markkinointia johdattavat avainsanat ovat:

Logo & Slogan

Apukan liikemerkissä voi nähdä revontulten leiskun ja kruunun muoto viittaa myös kestikievariajan historiaan joka tilalla on. Apukan asiakaslupaus on ”And nature fulfills the rest.” – luonto siis kruunaa asiakkaan vierailun Apukassa.

Lataa tästä:
Apukka_RGB_Digi_Logot
Apukka_CMYK_Paino_Logot

Värit & kuvat

Apukan värit ovat luonnonläheiset ja juurevat. Markkinointimateriaaleissa käytetään pääosin vaaleaa väriä pohjavärinä. Myös tummaa, hiilenmustaa sävyä, voidaan käyttää pohjavärinä tarvittaessa.

Muiden värien rooli ilmeessä on pienempi. Korostusvärinä käytetään poltettua oranssia. Kuvat ovat ilmeessä tärkeässä roolissa ja niitä pyritään tuomaan esiin mahdollisimman suurina. Kuvia voi käyttää tekstin taustalla kun huolehditaan siitä, että kuvan päällä oleva teksti on luettavissa.

Väreistä voidaan tarvittaessa käyttää lisäsävyinä 100 % sävyn lisäksi myös muita sävyjä (80 %, 60 %, 40 % ja 20 %).

Tekstit & Typografia

Kirjoitamme vaikuttavasti mutta lyhyesti ja jätämme paljon tyhjää tilaa tekstien ympärille luomaan viimeisteltyä vaikutelmaa.

Otsikkofontteina isoissa teksteissä käytetään rouheaa Taberna serif -fonttia. Pääotsikot kirjoitetaan aina isoilla kirjaimilla. Pienempi otsikkofontti ja korostusnostoissa käytettävä fontti on League Gothic – kirjoitetaan aina isoilla kirjaimilla.

Leipäteksteissä ja alaotsikoissa käytetään Google Fontsin Josefin Sans regular-fonttia – kirjoitetaan aina pienillä kirjaimilla (Lukuunottamatta lauseen tai otsikon ensimmäistä kirjainta). Lisäksi vanhan ajan henkeä tuomaan käytetään aivan pienimmissä teksteissä ja taulukoissa Overpass Mono -fonttia – semibold.

Officen ohjelmissa käytetään yleisiä lähes kaikista tietokoneista löytyviä fontteja. Käytä valmiita pohjia, joihin fontit on valmiiksi räätälöity toimimaan oikein. Brändifontit korvataan Officen ohjelmissa näin:

Paperit & teipit

Apukan ilme soveltuu parhaiten painettavaksi offset-painossa. Tämän painomenetelmän avulla väri painautuu paperin sisään, painojälki on laadukkaamman oloista ja luonnollinen tunnelma painotuotteessa korostuu.

Paperina suositellaan ensisijaisesti käytettävän luonnonvalkoista Munken Pure -paperia tai kierrätyspaperia. Digitaalista painomenetelmää ja päällystettyjä papereita ei suositella käytettäväksi.

Jos / kun teippauksissa käytetään päällystettyjä tarroja esim. tarran kestävyyden takia, suositellaan käytettäväksi mattalaminointia luomaan apukkamaisempaa tunnelmaa ja lisäämään pinnan kestävyyttä.

Ikonit

Ikoneita voidaan käyttää painotöissä kuvittavassa roolissa, elävöittämään viestintää aktiviteeteista. Apukka on erämainen ja rouhea. Ikoneilla onkin tärkeä rooli luomassa tätä tunnelmaa. Ikoneita on tarkoitus käyttää pienessä koossa, ne eivät ole ilmeen pääroolissa.

Lataa tästä:
Apukka_CMYK_Paino_Ikonit_Musta
Apukka_CMYK_Paino_Ikonit_Vaalea

Graafiset elementit & tekstuurit

Apukan ilmeessä käytetään paljon erilaisia tekstuureja, kuvien reunojen rouhennoksia ja hiilen jälkeä luomaan kestikievariajan tuntua.

Aluekartta

Aluekartassa korostuu Apukan rouheus. Kartassa esitetään ilmakuvamaisesti Apukan alue pääpiirteittäin, sekä aktiviteetit.


TILAA UUTISKIRJEEMME

LIITY POSTITUSLISTALLEMME

KYLLÄ, KIITOS!

Paikallinen aika 17:52
LÄMPÖTILA

HALUATKO VUOKRATA AUTON?